Khamis, Februari 26, 2009

Terjemahkan Blog Anda Kepada 42 Bahasa Dunia Sekarang

Khas untuk para blogger seluruh Malaysia. Untuk menulis dalam 2 bahasa bagi satu2 artikel adalah perkara yg sangat merumitkan dan banyak membazirkan masa Justeru ini, apakata shbt2 semua menggunakan teknologi sedia ada dalam internet untuk menterjemahkan apa2 yg anda tulis kepada hampir SEMUA bahasa di DUNIA. Skrg saya sudah boleh belajar dan memahami artikel yg ditulis dalam bahasa JEPUN, CHINA, Thailand dsbnya.

Bergitu juga untuk kita
membaca bahan2 ilmiah yg ditulis dalam bahasa ARAB(kitab2 lama, artikel2 ilmiah dsbnya) dan blog bahasa JEPUN (untuk belajar berkenaan teknologi Moden, Teknologi EM) dsbnya.

Kini blog saya sudah dikunjungi dari 10buah negara di dunia dan boleh dibaca dalam 42 jenis bahasa. Termasuklah Jepun, Korea, Arab, Thai dsbnya.

Ini adalah peluang besar kepada semua para blogger untuk mengWORLDkan pandangan/kritikan/penulisan anda ke seluruh pelusuk dunia dan difahami oleh semua ummat manusia.

Sila ke link ini untuk register: http://translate.google.com/translate_tools?hl=en&sl=id

Harap perkhabaran ini mengembirakan semua pihak dan dapat membantu shbt2 semua
menjadi blogger bertaraf dunia. Sekiranya maklumat ini bermanafaat untuk semua, harap tolong sebar-sebarkan ke SEMUA para blogger di Malaysia. Dan doakan juga kejayaan saya. Amin.'

MANSUHKAN Pengajaran dan Pembelajaran Matematik dan Sains Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI)

Syam Ghaz
ibnu_ghaz@yahoo।com

p/s; Sedikit kekesalan yg tidak dapat dibayangkannya ialah, dalam banyak2 42 bahasa TIADA SATU PUN "BAHASA MELAYU", yg ada hanya BAHASA INDONESIA. Mungkin inilah kesan akibat daripada kelemahan PEMIMPIN MELAYU yg LEMAH & GILA PANGKAT sampaikan bahasa sendiri pun digadaikan demi karier politik.

Jangan tidak percaya andaikata Org2 di MONGOLIA dapat membaca ulasan berita berat sebelah di Malaysia - tentang PEMBUNUHAN ALTANTUNYA tidak lama lagi

Artikel Terkait

3 ulasan

Tanpa Nama delete 3/26/2009

Salam...Saya membekal garam gunung untuk jilatan ternakan ke seluruh Malaysia dengan harga borong.Diimpot terus dari Pakistan.Call 0133914176

betul!!!! hapuskan bahasa penjajah yang tak bina sekolah langsung, hanya selepas beratus tahun menjajah, baru nak bukak penang free school!!! baik bagi jepun masuk, masuk jer, dorang bukak sekolah jepun, sapa taknak hantar anak pegi sekolah, kena penampar jepun!!!!
HAPUSKAN PPSMI!!!! Bagi balik bahasa datuk aku!!! ahahahah