Selasa, Ogos 18, 2009

Mtg dgn MB Kelantan


Gambar Tok Guru tanam padi organik di KB.

Alhamdulillah esok saya diberikan kesempatan oleh Allah SWT bermesyuarat bersama2 dengan Menteri Besar Negeri Kelantan, seorang tokoh Ilmuan Islam dan pemimpin Islam yg disegani di Malaysia dan Dunia.

InsyaAllah lepas mesyuarat nanti saya kongsikan pengalaman bermesyuarat dengan beliau :)

LEPAS MESYUARAT

Alhamdullillah banyak keputusan yang dipersetujuai bersama, dan yang cukup mengembirakan beliau sangat bersetuju agar dibuatkan satu Projek Khas Ternakan Ayam Kampung HERBA di KElantan sebagai perintis kepada orang-orang kampung bagi meningkatkan tahap sosio-ekonomi penduduk dengan mengadakan satu supply-chain yang lengkap meliputi dari proses pembuatan makanan ternakan, anak-anak ayam, pemasaran dan peruncitan bagi menembusi pasaran di Kelantan, Nasional dan Luar Negara.

Kesan daripada salah satu keputusan tersebut, kami akan membina 4 reban contoh yang praktikal, jimat kos dan efektif dimana orang kampung mampu untuk mengeluarkan modal dan kos operasi per pusingan. InsyaAllah dengan jayanya projek perintis ini, kami akan mengadakan kursus-kursus khas tentang Ternakan Ayam Kampung Herba dengan aplikasi bioteknologi terkini di Kelantan pada awal tahun depan.

Sasaran selepas itu ialah, menjadikan ia satu industri baru kepada perkembangakan sektor ternakan ayam kampung di Kelantan seterusnya menyumbang kepada peningkatan pendapatan rakyat marhain dan KNDK Negeri pada masa akan datang dengan Kelantan akan menjadi pengeluar terbesar ayam kampung herba di Malaysia.

Satu kertas kerja lengkap telah saya siapkan, insyaAllah segala perancangan akan berjalan secara berperingkat. Moga-moga hasrat murni ini mempu saya jayakan, doakan kejayaan kami semua.

Syam Ghaz



Syam Ghaz

Artikel Terkait

1 ulasan so far

Salam boh,

Reserve la ko kawe 1 tpt utk projek ayam herba tu.. Kawe ado tanoh nok buat kalu demo nok bui ko kawe.. Bereh sham..