Ahad, November 15, 2009

Ibadah KORBAN di FILIPINA & ANAK YATIM

http://www.smpn4kra.sch.id/wp-content/gallery/foto-galeri-1/073_qorban.jpg
Gambar contoh

Realiti ibadah korban di Malaysia kini kadang2 tidak sampai kepada mereka2 yang memerlukan sebenar2nya.

Justeru itu saya ingin mencadangkan (sekiranya masih belum terlewat) shbt2 NGO samada GABUNGAN sendiri atau mana2 pihak NGO lain mengadakan Ibadah Korban dengan mereka2 yg lebih memerlukan, dan agar ibadah korban yang kita laksanakan lebih sempurna.

Jadi dikesempatan ini ana ingin mencadangkan bahawa;-

i. Ibadah Korban untuk Mangsa Ribut Taufan di FILIPINA, dianjurkan dengan kerjasama Yayasan Amal Malaysia. Harga 1 bahagian cuma RM290 sahaja. Situasi di FILIPINA Sekurang-kurangnya 51 maut dan lebih suku juta penduduk dipindahkan selepas ribut tropika Ketsana melanda Manila semalam, menyebabkan hujan paling lebat sejak lebih empat dekad. Sesiapa berminat boleh menghubungi saya terus. Sila KLIK untuk berita lebih lanjut. Boleh KLIK sini untuk mengetahui tentang YAYASAN AMAL MALAYSIA.

Di sini saya ingin kongsikan beberapa gambar yang berkaitan ribut tropika ketsana yang telah melanda Manila baru-baru ini. Mudah-mudahan ianya dapat menginsafkan kita akan kekuasaan Allah SWT. Bersamalah kita bermujahadah dan memperbaiki diri kita agar negara kita dilindungi Allah SWT. Jauhi dosa banyakkanlah ibadat.









ii. Ibadah Korban untuk ANAK YATIM dan SAUDARA BARU diutarakan oleh Bendahari GABUNGAN (En Fadzil dari MACMA) untuk shbt2 semua, sekirannya shbt2 berminat boleh bagi respon segera dan dibuka utk 1 ekor lembu shja buat permulaan, sesiapa berminat boleh hubungi En Fadzil 013-9232118 atau ana sendiri. Jika cukup 7 bahagian kiranya OPERASI ini ON. Jika banyak penyertaan kita ON lebih banyakkkkk. Lembu? sekejap je boleh urus.

Harap dapat perhatian dan kerjasama dari shbt2 semua.

Selamat Hari Raya, Menjalani Ibadah Korban dan Ingatlah mereka2 yang memerlukan.

Syam Ghaz
Setiausaha GABUNGAN NGO Islam Kelantan
013-219 9643

Artikel Terkait