Khamis, Februari 12, 2009

Kertas Kerja Penanaman Pisang FREE Untuk Semua

Tags

Satu salinan kertas kerja pertanian (Projek Penanaman Pisang Seluas 10 Ekar dan 1Ha) ingin saya kongsikan dengan shbt2. Hasil daripada penelitian dan kerja lapangan yg dilakukan, penanaman pisang seluas 1Ha mampu memberikan hasil yang lumayan kepada pengusaha, iaitu sebanyak RM2,258/ sebulan @ 27,100/setahun dan jika ditanam 4ha/10ekar pendapatan mampu cecah angka RM94,600/setahun @ RM7,883.30 sebulan!.

Semoga ilmu yg sedikit ini memberikan manfaat dan membantu shbt2 semua terutamanya semasa ekonomi Malaysia tengah gawat sekarang.

Dan bagi sesiapa yg ingin menternak kambing, lembu, itik, puyuh, ikan keli dsbnya ada juga salinan kertas Kerja FREE yg saya masukkan dalam blog saya untuk shbt2 yg berminat ingin menceburkan diri dalam sektor ini. Sila Rujuk di Ruangan DOWNLOAD KERTAS KERJA.

InsyaAllah sekiranya saya sempat untuk membuat kertas kerja untuk rujukan shbt2 semua lagi, akan saya buat dan kongsikan bersama2 nanti. Semoga berjaya

Syam Ghaz

p/s; jika nak beli anak pokok pisang, lab(makmal kultur tisu pertama di Kelantan) syarikat saya akan mengeluarkan anak pokok pisang teknik kultur tisu/mikropropograsi bermula pada Mac nanti, dengan kapasiti pengeluaran 83,200 anak pokok sepusingan atau 332,800 anak pokk setahun. sesiapa berminat boleh order mulai sekarang ya.

Artikel Terkait

129 ulasan

Tanpa Nama delete 4/18/2009

mana da kertas kerja nya.....tak ada pun?

Tanpa Nama delete 10/09/2009

sy nk contoh jadual kerja untuk penanaman pisang dari awl penyediaan tanah sehingga membaja.kalo tuan ade email pada saya pijooy@yahoo.com.my.
time kasih....

Salam Saudara Syam,

Cubalah baja Subotani (Bio-organik), terbaru di pasaran. Saya dah test pokok pisang mas, pertumbuhan lebih cepat dan saiz buah lebih kurang 1.5x lebih besar dari biasa.

www.globalmicrobes.com

Sekian. Mukhlis

anak pisang yg pakai tisu kultur tu jual bpe ringgit sepokok?

Tanpa Nama delete 5/19/2010

nak niaga tapi harga tak bagi macaman bolih bagi tak

Tanpa Nama delete 5/19/2010

nak niaga tapi harga tak bagi macaman bolih bagi tak

Tanpa Nama delete 1/11/2011

salam..dari pagi saya try download kertas kerja penanaman pisang.boleh tolong emailkan saya?mfza_pieces@yahoo.com

terima kasih banyak2 en sham.. moga rezeki en makin bertambah..amin

terima kasih di atas sumber yang diberikan tersebut. saya amat menghargai jasa baik anda..

boleh emailkan saya kertas kerja tanaman pisang questwintravel@gmail.com t.kasih

salam ,mintak jasa baik en syam emailkan kertas kerja tanaman pisang
bodeks@yahoo.com

Tanpa Nama delete 4/28/2011

mohon jasa baik tuan untuk email ke saya kertas kerja tersebut...insyaallah semoga usaha tuan untuk membantu saudara seislam mendapat keberkatan Allah SWT. email saya DINZLY15@gmail.com.tq

tlg emel krtas kerja tanaman pisang....siti.norsyafika@yahoo.com

Tanpa Nama delete 11/01/2011

kertas kerta tuk tanaman cendawan ade x?

Tanpa Nama delete 12/25/2011

salam..nk mntak jasa baik en.syam email kn kertas kerja penanaman pisang ke email saya ryha_xora@yahoo.com..ribuan terima kasih saya ucapkan..

Tanpa Nama delete 3/27/2012

Assalamualaikum.. Tn boli bagi saya kertas kerja tanam pisang tu. Kalau ada tanaman tebu boli bagi share ke tuan. Email saya kebilangan@gmail.com

Tq: sablin HR

salam...minta jasa baik e-mailkan kertas kerja pisang ye..yatiesams@gmail.com
tqvm

Tanpa Nama delete 5/05/2012

Assalam tuan..mohon emailkan kertas projek tanaman pisang kepada saya - khairulhamduha@yahoo.com...segala kerjasama tuan didahului dgn ucapan terima kasih.

Terima kasih. download sangat membantu.

Tanpa Nama delete 5/17/2012

Hampeh betul blog ni. Mana kertas kerjanya

Tanpa Nama delete 6/13/2012

salam, saya memerlukan kertas kerja penanaman pisang untuk di serahkan kepada jabatan pertanian.kerjasama pihak tuan amat saya hargai...

Tanpa Nama delete 10/09/2012

asalamualaikum boleh email kat saya paper work tanam pisang 2u ke degok777@gmail.com.my

Tanpa Nama delete 11/12/2012

salam boleh email kan sya paperwork tanam pisang tu ke alangawie@yahoo.com

norsyafiqahmk delete 12/11/2012

Alhamdulillah. terima kasih encik atas perkongsian ilmu ni! semoga encik berjaya dlm bidang yg sedang encik ceburi =]

*kawan2 lain yg x jumpa kat mana nak download, tekan ctrl+f, taip "DOWNLOAD KERTAS KERJA SEMINAR. Ilmu Jangan Kedekut" & cari contoh paper work pisang

Tanpa Nama delete 2/02/2013

Salam en.syam,sy brmnt utk mnceburkn diri dlm tnmn pisang blh emailkn sy kertas krja ke aris_zura@yahoo.com..t.ksh hrp en.syam blh kongsikn ilmu en.syam pd sy.

salam..sy berminat untuk memulakan penanaman pisang ni...mohon jasa baik encik untuk emailkn contoh kertas kerje ke email sy.. idzuwan9278@gmail.com

BIO-ONE PLUS
BAJA CECAIR MIKRO

 7 BAJA DALAM SATU BOTOL
 KUANTITI SEBOTOL 5 LITER
 AMAT SESUAI UNTUK SEMUA JENIS TANAMAN SAYUR-SAYURAN DAN BUAH-BUAHAN
 MENJIMATKAN KOS ANDA


Kandungan:
Nitrogen 7%, Ammonian Nitrogen 6%, Water Soluble organik 3%, Water inssoble Organic 0.7%, Phosforos acid 0.8%, P2o5 8%, K2o 8%, Sulphur 7%, Mgo 3%, Mpk 8%, TE 3%, Ekstrak Herba 8%, Organik Material 80%.

Kebaikan:
Bio oneplus juga bertindak sebagai pencegah untuk serangan serangga,virus,penyakit dan lain-lain lagi.
Kebaikkannya apabila menggunakan produk Bio OnePlus ini, pokok tanaman akan lebih kuat, hasil yang lebih baik dan hasilnya lebih selamat berbanding jenama lain yang menggunakan bancuhan bahan kimia.

FUNGSI UTAMA PRODUK
- Agen Pemulihan / rawatan tanaman/daun/batang/akar
- Agen Penggalak buah/durian/dokong/rambutan/mangga dll
- Agen Penggalak bunga/sayuran/orkhid dll
- Agen Penyuburan media tanaman/tanah/sekam/sabut dll
- Agen Ketahanan penyakit / kulat / virus / kutu / hamama dll
- Nilai tambah kesihatan dengan Ekstrak Herba -Herba Perubatan

KELEBIHAN BAJA BIO-ONE PLUS
1. KANDUNGAN SEBOTOL 5LITER
2. LEBIH MURAH
3. MENJIMATKAN
4. DIDALAMNYA TERKANDUNG 7 JENIS BAJA IAITU BAJA DAUN,BAJA BUNGA,BAJA BUAH,BAJA POKOK, PERLINDUNGAN,HORMON DAN VITAMIN.
5. SESUAI UNTUK SEMUA JENIS SAYUR-SAYURAN, BUAH-BUAHAN, GETAH, KELAPA SAWIT, SAWAH PADI DLL


sebarang pertanyaan sila hubungi
Arif
FB: mda arif
email:mdaarifent@gmail.com
phone: 0124501152

Salam en.syam,sy brmnt utk mnceburkn diri dlm tnmn pisang blh emailkn sy kertas krja ke mohdafendihazimfendi@yahoo.com..t.ksh

Asalamualaikum.....saya berminat utk mendptkan kertas kerja encik...mohon jasa baik andai dpt email kepada sya di eta296@hotmail.com
terima kasih..

kan ade KERTAS KERJA PISANG tepi belah kanan tu..tinggal KLIK dan DOWNLOAD PERCUMA je pun xnampak gak.. waduh waduh.. heran aku golongan sebegini..

oleh emailkan saya kertas kerja tanaman pisang julianajahari@gmail.com t.kasih

Salam..mohon jasa baik tuan utk emailkan saya kertas kerja projek penanaman pisang..TQ

Email : ikhwannun@gmail.com

salam, mohon email kertas kerja tanaman pisang ke: amiruddin3788@gmail.com
terima kasih tuan.

Tanpa Nama delete 2/27/2014

SALAM TUAN.
SAYA BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN KERTAS KERJA TANAMAN PISANG. SILA EMAILKAN KE kebunbunga7@gmail.com
TERIMA KASIH TUAN.

Tanpa Nama delete 3/02/2014

Salam mohon email kertes kerja tanam pisang ke: amirludin_83@yahoo.com.my

salam

mohon emel ke mohdzaisam@gmail.com

salam

mohon emel ke mohdzaisam@gmail.com

Tanpa Nama delete 3/13/2014

assalamualaikum...bea mintok jasa baik...tolong email kertas kerja ke email kawe..sahrom54@gmail.com. terimo kasih.

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama delete 4/05/2014

boleh bagi kertas kerja di miragurl06@gmail.com

Mohon emailkan kertas kerja bitzam@gmail.com

Assalamualaikum.
Mohon emailkan kertas kerja pisang ke idnaffa910@gmail.com.
Terima kasih

Tanpa Nama delete 4/16/2014

ish3 menipu mcmna ler nk murah rezeki

Iskandar Muda delete 5/20/2014

Saya juga mohon jasa baik tuan untuk email Kertas Kerja Tanaman pisang kepada saya di alamat berikut : sdra_iskandarmuda@yahoo.com

Assalam Syam ghaz tlg hantar kertas kerja penanaman pisang@kertas kerja lembu fitlot ke email sy Shukribhai82@gmail.com

Tanpa Nama delete 7/07/2014

saya berminat kertas kerja pisang

email kpd - faridklang@gmail.com

Tanpa Nama delete 9/07/2014

tuan email pd saya kertas kerja pisang kpd - when_musicstop@yahoo.com

Tanpa Nama delete 9/11/2014

salam, mohon emailkn kepada saya kertas kerja pisang di email khai_mdyusof@yahoo.com

salam sham, minta kertas kerja penanaman pisang dan penanaman sayur sayuran ye..
email ke: psua2002@yahoo.com

Nanang

Tanpa Nama delete 10/01/2014

Salam sham, mntak jasa baik kertas kerja penanaman pisang ke email : hairie1993@yahoo.com :)

Tanpa Nama delete 10/05/2014

minta tolong hantarkan kertas kerja penanaman pisang ke rismtkk07@yahoo.com.my. Saya baru nak mulakan projek pisang. Terima Kasih.

Tanpa Nama delete 10/05/2014

assalamualaikum, cari tak jumpa2 kertas kerja tanaman pisang kalau tidak keberkatan minta emailkan ke caruk4765@gmail.com dan Shafiqahsaffa99@gmail.com

Tanpa Nama delete 10/10/2014

salam,
minta tolong hantarkan kertas kerja penanaman pisang ke muhammadsyahirmohdrani@gmail.com
Saya baru nak mulakan projek pisang. Terima Kasih.

Salam tuan,sy brmnt utk mnceburkn diri dlm tnmn pisang. Blh emailkn sy kertas krja ke imrannarmi@yahoo.com? TQ. hrp tuan blh kongsikn ilmu pd sy

Tanpa Nama delete 11/24/2014

Salam tuan, saya berminat tanaman pisang blh emel saya kertas kerja ke badrulghafar105@gmail.com. Terima kasih tuan.

Tanpa Nama delete 12/04/2014

boleh email kertas kerja penanaman pisang. terima kasih jasa baik


haris_yearone@yahoo.com.my

Tanpa Nama delete 12/05/2014

Saya berminat utk ternak puyuh pedangng. Boleh email saya kertas kerja ke osmanma67@yahoo.com. Terima kasih tuan.

mna dia krtas kerja tanam pisang nya...xda pun...pmbongakkkk puii

Tanpa Nama delete 12/23/2014

Saya juga mohon jasa baik tuan untuk email Kertas Kerja Tanaman pisang kepada saya di alamat berikut : zurailijuli@gmail.com

Tanpa Nama delete 1/19/2015

Assalam, tolong emailkan sample kertas kerja ke asmadi.jml@gmail.com. terima kasih

assalamualaikum wbr

boleh tak tolong email kan ke saya
muhammmadyassir[at]gmail.com

Tanpa Nama delete 2/17/2015

Salam Mr Sham.

Boleh share dgn saya kertas kerja pertanian tersebut.?
Terima kasih byk..

Fardzley, KL

yfardzley@yahoo.com

Salam En. Sham,

Boleh tolong emailkan kepada contoh saya kertas kerja penanaman pisang mohdzailanii72@gmail.com

Zailani

Tanpa Nama delete 3/10/2015

boleh tolong emailkan contoh kertas kerja penanaman pisang masneyadrnasebin@yahoo.com.my bantuan anda amat dihargai terima kasih

sya berminat...
boleh email ke izwanqs@gmail.com

Assalammualaikum,
Kalau tak keberataan sila email kan saya kertas kerja penanaman pisang.
Sila nyatakan harga dan no account bank untuk yuran kertas kerja
shahrinkeriya@gmail.com

tlg send kertas keja tanaman pisang

yzymy14@gmail.com

Assalammualaikum,
Kalau tak keberataan sila email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke abullah.aris@gmail.com
terima kasih

Maiza @ Cimut Rahman delete 5/08/2015

Assalamualaikum,
Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke maiza.arahman@gmail.com
Terima kasih.

Tanpa Nama delete 5/12/2015

slmqlm,

Mohon jasa baik tuan, boleh tlg send kertas kerja tanaman pisang. terima kasih. wassalam.

denhoneysa@gmail.com

Assalammualaikum,
Kalau tak keberataan sila email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke zul793@yahoo.com
terima kasih.

Tanpa Nama delete 5/25/2015


Assalamualaikum,
Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke e_syairi@yahoo.com
Terima kasih atas jasa tuan.

Tanpa Nama delete 5/25/2015

Assalamualaikum,
Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke e_syairi@yahoo.com
Terima kasih atas jasa tuan.

Tanpa Nama delete 6/02/2015

sayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapun nak juga...rodziosman@gmail.com..terima kasih tuan

mohon email kpd saya juga. asmawidad2@gmail.com. terim kasih banyak2

Tanpa Nama delete 6/17/2015

salam sejahtera,

mohon kongsi kertas kerja dgn saya
alamat emel : namalinaakmal@gmail.com
terima kasih

mohon kongsi kertas keja pls,,
emel : purplemint90@gmail.com

Assalamualaikum,
Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke mahyudinvii@gmail.com
Terima kasih atas jasa tuan.

Assalamualaikum, boleh tuan emailkan sy kertas kerja tanaman pisang ini ke mahadzirh@gmail.com, terima kasih dan selamat hari raya

Tanpa Nama delete 7/09/2015

Assalamualaikum, Kalo xkebertan boleh tuan emailkan kpd sy kertas kerja tanaman pisang ini ke tunkusuka@gmail.com, terima kasih....

Tanpa Nama delete 7/09/2015

Assalamualaikum, Saya juga mohon jasa baik tuan untuk email Kertas Kerja Tanaman pisang kepada saya di alamat berikut : azimizzuan@gmail.com

Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Mohon jasa baik tuan/puan untuk email Contoh Kertas Kerja Tanaman Pisang kepada saya di alamat : ikmalariff96@gmail.com

Sekian , terima kasih :)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Mohon jasa baik tuan/puan untuk email Contoh Kertas Kerja Tanaman Pisang kepada saya di alamat : fauzynm@gmail.com. www.pestcontrol2u.com

Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Mohon jasa baik tuan/puan untuk email Contoh Kertas Kerja Tanaman Pisang kepada saya di alamat : krabat_007@yahoo.com

As Salam. Mohon email kertas kerja tanaman pisang kepada dba_13@hotmail.com. Terima Kasih.

Assalamualaikum
Saya Jamal dari Jerantut Pahang, saya berminat utk melihat danmiliki kertas kerja penanaman pisang.
Tolg tuan emailkan pd saya jamal3662@gmail.com

Terima kasih

Tanpa Nama delete 9/01/2015

Assalamualaikum,

Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong email kan saya kertas kerja penanaman pisang ke rh7394@gmail.com

Terima kasih atas jasa tuan.

salam. mohon jasa baik encik untuk email kertas kerja penanaman semula pisang ke syazwina1993@gmail.com. terima kasih

salam. mohon jasa baik encik untuk email kertas kerja penanaman semula pisang ke syazwina1993@gmail.com. terima kasih

salam. mohon jasa baik encik untuk email kertas kerja penanaman semula pisang ke syazwina1993@gmail.com. terima kasih

Salam, tuan. Jika tak keberatan mohon jasa baik tuan untuk emailkan kertas kerja penanaman pisang ke hsnow241@gmail.com. Terima kasih

Salam, tuan. Jika tak keberatan mohon jasa baik tuan untuk emailkan kertas kerja penanaman pisang ke agro.oasis85@gmail.com. Terima kasih

Assalamualaikum... Saya cuba cari tab utk download jertas kerja tuan.. Puas di cari, tpi x jumpe2. Mohon jasa baik tuan utk emel kan kepada saya di mohd.ridhwan99@gmail.com. moga tuan di murahkan rezeki atas perkongsian ini.

Emel: mohd.ridhwan99@gmail.com

Assalamualaikum... Saya cuba cari tab utk download jertas kerja tuan.. Puas di cari, tpi x jumpe2. Mohon jasa baik tuan utk emel kan kepada saya di mohd.ridhwan99@gmail.com. moga tuan di murahkan rezeki atas perkongsian ini.

Emel: mohd.ridhwan99@gmail.com

Salam Saudara,
Saya Mardiana. Boleh emailkan pada sy kertas kerja penanaman pisang dan kelapa matag? Terima kasih.
mardiana.kdin@gmail.com

Salam mohon email kertas kerja penanaman pisanv berangan ke email extramove72@ gmail.com

Salam,

Boleh emailkan RP tanaman pisang
email saya : aliasganu @yaho0.com.my
Sekian Terima kasih

Salam, mohon email kertas kerja penanaman pisang berangan dan cavendish ke hamizanmizan514@gmail.com Thanks in advance.

Petani Moden delete 10/28/2015

Salam En Sham,

Boleh emailkan business plan for Pisang and Kelapa MATAG?

Sangat2 memerlukan untuk mulakan perniagaan diatas tanak seluas 10 ekar.

Email kepada: thruimages@gmail.com

Thank you.

salam boleh sent contoh kertas kerja ke national.mukmeen@gmail.com

Salam Tuan ...Mohon jasa baik tuan utk emel kan kepada saya di photoimageneering@gmail.com. moga tuan di murahkan rezeki atas perkongsian ini.

emelkan kertas kerja syahirahnoninot@gmail.com.tq

Assalamualaikum encik.. Mohon share business plan untuk tanaman pisang ke myammf@gmail.com

Thanks encik..

Assalamualaikum encik.. Mohon share business plan untuk tanaman pisang ke myammf@gmail.com

Thanks encik..

Assalamualaikum tuan..sy skarang dlm prancangan untk projek tanam pisang.mohon jasa baik tuan untk konsi kertas kerje tuan..emailkn..syuhadatomar@yahoo.com..semoga tuan d prmurahkan rezeki ats perkongsian ilmu tuan.in shaa allah..tq

Assalamualaikum tuan..sy skarang dlm prancangan untk projek tanam pisang.mohon jasa baik tuan untk konsi kertas kerje tuan..emailkn..syuhadatomar@yahoo.com..semoga tuan d prmurahkan rezeki ats perkongsian ilmu tuan.in shaa allah..tq

Assalamualaikum Tuan,

Mohon jasa baik tuan,jika tidak keberataan tolong emailkan saya KERTAS KERJA PENANAMAN PISANG ke email: arbari_solutions@yahoo.com

Terima kasih.

Assalamualaikum Tuan,

salaam dari Sabah, kiranya tuan murah hati share dengan saya KERTAS KERJA PENANAMAN PISANG ke e_mail saya : acongyayay@gmail.com

terima kasih atas jasa baik tuan.

share di email ni ye tuan. gigseva@gmail.com
kalau ada kertas kerja fetigrasi cili juga harap boleh share . Terima Kasih =)

Assalam, Saya bercadang memulakan projek menanam pisang di Tanah saya di Machang. Boleh berkongsi kertas kerja berkenaan?

Tanpa Nama delete 1/21/2016

en sham, boleh emailkan kertas kerja projeck penaman pisang ke herdawati29@gmail.com. terima kasih

Tanpa Nama delete 2/18/2016

Salam sham, mintak jasa baik kertas kerja penanaman pisang ke email : wmadnan79@gmail.com

salam...sy baru nak menimba ilmu dlam penanaman pisang...boleh en.sham email kpd sy contoh kertas kerja...ajurieyz@gmail.com

Salam sham, mntak jasa baik kertas kerja penanaman pisang ke email mhafidzjamil@gmail.com / cadangan keluasan tanah 34ekar. mohon detail2 berkenaan projek pisang. terima kasih bro

salam tuan empunya blog dan usahawan yg telah berjaya. mohon kongsikan kertas kerja tuan ke email saya shaifula516@gmail.com

salam tuan empunya blog dan usahawan yg telah berjaya. mohon kongsikan kertas kerja tuan ke email saya shaifula516@gmail.com

Salam sham, mintak jasa baik kertas kerja penanaman pisang ke email photoimageneering@gmail.com / cadangan keluasan tanah 8ekar. mohon draft berkenaan projek pisang. terima kasih bro

Assalamualaikum Tuan, saya berminat dengan penanaman pisang ini. Mohon untuk kongsikan kertas kerja di email saya iqbaal.kusnun@gmail.com. Terima kasih

Salam. Berminat juga. Mohon tuan kongsi kertas kerja dengan saya. Email saya smcepoii@gmail.com

Tanpa Nama delete 8/21/2017

Salam.saya berminat untuk projek penanaman pisang. Mohon jasa baik tuan untuk emelkan kertas kerja dengan saya di kamilalias94@gmail.com

Tuan/Encik/Puan,

Saya nak salinan kertas kerja tanaman pisang. Terima kasih.

Salina
Miri Sarawak

Email sarinah10071@gmail.com

salam...minta jasa baik e-mailkan kertas kerja pisang ye..meorasmady@gmail.com
tqvm

Mohon jasa baik tuan e-mailkan kertas kerja tanaman pisang. tq363zan@gmail.com t.ksh

Kepada siapa perlu saya hubungi untuk bantuan atau mulakan tanah keluarga yang terbiar seluas 40ekar untuk mulakan
usahawantani

Tolong saya sediakan kertas kerja untuk
tanaman pisang,jagung dan nenas. T.ksih

Tolg sediakan kertas kerja bg tanaman kontan

Bagi link kalu ada tq

Mohon kongsikan kertas kerja tanaman kontan di suriahairul30@gmail.com terima kasih