Ahad, Mei 31, 2009

Terkini

Salam,

Sekadar memaklumkan berita terkini buat shbt2 dan pengungjung setia blog saya. terima kasih diatas sokongan yang tidak putus2.

Terkini, saya tgh mengfokuskan dari aspek masa, tenaga dan kewangan utk menyiapkan 3 projek mega syrkt kami iaitu untuk menghasilkan Lab Kultur Tisu & Kilang Bio-Proses Enzim pertama di Kelantan dan menyiapkan kilang GMP kami di Machang.

Hasil daripada 3 projek ini, kami akan menubuhkan 3 buah anak syarikat baru bagi mengkomersilkan setiap teknologi yang ada pada kami untuk manfaat seluruh rakyat di Kelantan dan Malaysia.

InsyaAllah dalam masa terdekat saya akan kongsikan gambar2 kilang, makmal dan projek2 terbaru syarikat kami dengan shbt2 semua.

Terkini yang merisaukan saya adalah berkaitan penguncupan ekonomi Malaysia kepada -ve 6 %, signifikasinya ia akan memberikan impak besar kepada pertumbuhan semua sektor ejen ekonomi di Malaysia. Terutama sekali kepada sektor pembuatan, perkhidmatan dan sektor pertanian juga turut terjejas teruk.

Sekiranya kita tidak melihat pentanda2 ini dalam membuat forecast dalam pelan perniagaan, mungkin kita semua akan mengalami nasib yang sama sepertimana yang dihadapi oleh syarikat2 yang muflis pada tahun 1997(kegawatan ekonomi akibat manipulasi kewangan global).

Dalam masa terdekat (2hb - 8hb) saya akan 'naik' ke Pahang, Selangor,N9. dan mungkin ke Johor. Ada berberapa objektif perniagaan yang perlu dicapai bagi mengembangkan bidang perniagaan kami. Mengikut jadual yang dirancangkan kami akan mengadakan perbicangan khas dengan syarikat2 yang ada disekitar Lembah Klang dan pakar2 rujuk

Artikel Terkait