Rabu, September 19, 2007

BANJIR KEDAH: Bagaimanakah Agaknya Shbt2 Perternak, Peladang & Nelayan di Kedah?

Tsunami, gempa bumi, banjir besar, kemarau panjang, tanah runtuh, air kolam tadahan kering, kebakaran hutan dsbnya... semuanya telah menlanda Malaysia. Ketika dan saat mana untuk menimpa kita? sama2lah kita semua bersiap sedia.

Melihat kepada bencana alam yang makin tidak menentu, membuatkan aku terkira2 dan bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang bakal tiba. Sekurang2nya aku dan shbt2 semua sudah sediakan plan strateggik yang terbaik untuk menghadapi sebarang kemunginan & pada masa yg sama berdoa kepada-Nya agar dijauhkan dari segala bencana & malapetaka.

http://www.mediaraharja.com/content/KL.jpg
Banjir di Johor
Berberapa thn lepas, Tsunami hentam pantai barat, setahun lepas Banjir BESAR tengelamkan Johor, berberapa hari lepas saja Gempa Bumi sudah dirasai di Malaysia... dan ketika ini shbt2 seakidah, seagama, sepenternak dll di Kedah sedang berjuang & berusaha menyelamatkan diri, harta benda dan haiwan ternakan daripada banjir yang kian Besar.
http://www.bmahendran.com/blog/wp-content/uploads/2007/03/insidepix1.jpg
Tanah runtuh
Sama2 kita doakan agar semua selamat & kita semua dijauhkan dari malapetaka & bencana alam sedemikian rupa melanda kita semua. Dan kepada yang berkemampuan bolehlah pakat2 bagi zakat or sumbangan yang patut kepada shbt2 kita di Kedah, Pulau Pinang, Perak dsbnya. Semoga dengan niat yang ikhlas dan dan keberkatan bulan Ramadhan segala amal kita diterima oleh-Nya. Amin

Gempa bumi

Banjir: 211 penduduk dipindah ke Kompleks Rakan Muda


PENDANG 18 Sept. – Sebanyak 211 penduduk daripada 45 keluarga di 11 buah kampung di daerah ini telah berpindah ke Kompleks Rakan Muda Tanah Merah di sini apabila rumah mereka dinaiki air sejak tiga hari lalu...

untuk baca lebih lanjut; Sila klik

PESANAN SAYA: Sediakan Backup Plan Sebelum Terlambat!

Artikel Terkait