Isnin, April 20, 2009

MyAgro-Vet Revolution

MyAgro-Vet sedang merevolusikan strategi syarikat kami dalam mendepani arus globalisasi dan krisis ekonomi domino yang dihadapi dunia kini.

Untuk itu, kami perlu menerokai pasaran baru dalam sektor agro-bioteknologi berasaskan tanaman herba dan perlu melakukan inovasi terpilih terhadap pelan pembangunan syarikat. Tanaman terbaru yang syarikat telah kenalpasti ialah SERAI, hasil daripada projek ini MyAgro-Vet GREEN mampu untuk menjana pendapatan kasar dalam RM26,000/ekar/6 bulan. Sekiranya kami mampu mendapatkan tanah minimum seluas 10 ekar, InsyaAllah projek ini akan memberikan impak positif kepada kewangan syarikat, iaitu kami mampu menjana RM260,000 dalam masa 6 bulan sahaja.

Justeru itu, bagi sesiapa yang berminat untuk mengusahakan projek ini, pihak syarikat MyAgro-Vet melalui jabatan MyAgro-Vet GREEN sanggup memberikan khidmat konsultan kepada SEMUA mereka yang berminat dan ingin menceburi sektor ini(penanaman serai), selain daripada sektor penternakan. Disini juga saya nak kongsikan sedikit analisis saya tentang daya maju projek ini melalui Jadual Hasil seekar penanaman projek SERAI dengan sahabat-sahabat semua, maklumat penuh ada saya sediakan di ruangan DOWNLOAD KERTAS KERJA, ia adalah PERCUMA untuk semua.

HASIL BAGI PROJEK SERAI 1 EKAR

Bil

Perkara

Kuantiti

Harga/Unit (RM)

Jumlah (RM)

1

Hasil minimum

20,000kg/ekar

RM1.30/kg

26,000

2

Modal pembangunan

RM4260.20

1 ekar

4260.2

Pendapatan Bersih

21,739.8

Sila dapatkan salinan Draf Proposal Projek Serai Melalui Sistem Ladang Kontrak
di ruangan sebelah kanan, di DOWNLOAD KERTAS KERJA.


Untuk maklumat semua pihak, saya ingin membuat sedikit pengumuman, bahawasanya kami sedang re-structure semua plan perancangan strategik syarikat dan keptusannya MyAgro-Vet GROUP akan dipecahkan kepada berberapa bahagian bagi memudahkan pengurusan dan perjalanan projek, iaitu;

1. MyAgro-Vet GREEN (tanaman, anak benih, rumput, herba, fertigasi dll),

2. MyAgro-Vet LIVESTOCK
(ternakan seperti lembu dan kambing),

3. MyAgro-Vet FEEDMILL
(dedak kambing, kuda dan ikan keli),

4. MyAgro-Vet RM
(bahan mentah, input pertanian, baja bio-organik),

5. MyAgro-Vet TRANSPORT
(perkhidmatan lori dari Johor-Melaka-Negeri Sembilan-Selangor-KL-Kuantan-Kota Bharu)

dan berberapa bahagian baru yang akan diwujudkan nanti. MyAgro-Vet CLINIC akan ditangguhkan buat sementara waktu. InsyaAllah dengan penstrukturan baru ini kami akan lebih maju kehadapan. Doakan kejayaan kami juga, semoga berkat doa sahabat2 kita semua akan berjaya. Amin.

Artikel Terkait